Foga klinker

Igår fogades vårt klinkergolv inne i tvättstugan, David pysslade på med det och det gick ganska så snabbt. 
Behövde inte alls den mängd fog som jag hade handlat in heller, hade köpt 2stora burkar (10kg) och en liten burk (3kg) för det skulle räcka ganska så precis. 
Haha, vi använde bara en stor hink med fog - så det kändes ju lite snopet, aja - ska ju lägga klinker i hallen så småning om också så får använde det där då. ;) 

Hur som helst så känns alla materialval, färgval och övriga detaljer superbra! 
Vi båda är verkligen nöjd med allt hittills - så vi får hoppas att kulören som jag ska måla här i veckan blir fin också! :) 

Idag så gnussar David med trassel för att få bort överflödig fog.
Lite silikon ska dit så småning om också. 
Sen är golvet helt klart! :) 

Som sagt så ska jag måla därefter, och så ska eluttag och badrumsfläkten monteras också - vill inte att det ska vara fuktigt där inne när jag väl kommit igång med både tvättmaskin och torktumlaren! :) 

Jag är förkyld så håller mig lite på latsidan, gör mat och donar lite inne i stället för att dra i mig fog-damm. 
David är verkligen superduktig som håller på där ute, timme efter timme, i sin ensamhet.. 
Tänker nog hitta på en fin liten present till honom för att visa min uppskattning till honom ❤️ 

Så här såg det ut igår innan all överflödig fog är borttagen; 



Vi har använt oss av samma varumärke på allt från föytspackling, våtrumssäkring, klinkerfix och fog - lika bra att göra så. 
För då är man säker på att grejerna passar bra ihop och att det blir ett fint resultat! :) 

/Stina 


KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: