Shoppingrunda i Gävle

Idag var jag ledig, så då åkte jag in till Gävle och shoppade loss rejält! 
Det blev dock inte ett enda klädesplagg eller sko som fick följa med hem utan massor av byggvaror som vi ska använda oss av den närmsta framtiden till tvättstugan. ;)

Jag åkte förbi Colorama, där beställde jag svartgrå strukturerad klinker som är 30x60cm och ett vitt fasad kakel som är 10x20cm från Golvabia. 
Min beställning kommer till butiken på måndag, snabba ryck här! ;) 

Foto från Golvabia's hemsida

Dessutom blandade de i ordning den väggfärg som vi ska ha inne i tvättstugan, och givetvis fick en grundfärg följa med hem också! 
Det blev i alla fall en uppiggande väggfärg i en ljusgrön kulör som vi tagit fram genom att läsa av färgen på min stora väggklocka (som jag tidigare har köpt i somras när vi var nere i Halmstad en sväng). 
Så utifrån färgen på klockan så ljusade vi upp kulören och blandade i ordning en riktigt fräsch, ändock neutral, väggfärg som jag är tokigt nöjd med! :) 
Här har hon från Colorama precis tagit fram rätt kulör som är på min klocka!

Efter mitt besök på Colorama så åkte jag förbi K-Rauta, där köpte jag i princip ALLT som vi behöver här framöver i bygget av tvättstugan. :)
Massor av tätskikt( och allt som hör därtill), en badrumsfläkt, grafitfrgad klinkerfog, vit kakelfog, våtrumsväggspackel, etc... :P
Så en fullproppad bil och en del pengar fattigare så kom jag hem med ett långt kvitto och en sak mindre på min "To Do-List"! ;)

Detta är nog mitt livs längsta kvitto! 

/Stina




KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: