Måla!

Idag påbörjade jag mitt projekt "fräscha upp den gamla hammocken".

Passade på med att slipa och tvätta av alla delarna och tog även fram min lilla färgburk som jag tidigare hade köpt från Coop Bygg i Valbo. :)

Färgen är anpassad för snickerier i utomhusbruk, så det kommer att bli kanon på vår hammock som vi fått av min mamma i samband med att de flyttade till ett mindre boende.

Halvblank och svart är färgen i alla fall.
Första stukningen är klar och nu väntar jag på att det ska torka så jag kan gå på en andra gång och få den redo för att skruvas ihop!

Måste köpa nya dynor och dessutom fixa ett nytt tak till den, för det gamla textilierna som hörde till hammocken var inte fräscha.
Får nog bli en sväng och kolla på markisväv kanske för att fixa taket till den, och dynor ska jag nog köpa från Owes i Valbo. :)

Skönt är det att kunna vara ute och pyssla lite i alla fall, speciellt när solen vill kila fram!

/Stina


KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: