Fixa fogen till klinker som ser trist ut!

För en billig peng kan man fräscha upp kakel eller klinker som fått några år på nacken.

Igår fixade jag fogen som finns framför vår kakelugn i vår matsal.
På Clas Ohlson har vi sedan tidigare köpt en penna som är till för att "måla" sådana fogar med för en billig peng.

- Så en sväng med trasan för att få bort det smuts som jag kunde få bort och sedan körde jag ett lager med denna penna.
Man kan måla ännu ett lager för ett ännu vitare resultat, men känner just nu att det blir lite vääääl vitt i så fall.

Men kolla in vilken skillnad, visserligen är före-fotot taget mitt på dagen utan blixt medan efter-fotot är taget nu på kvällen med blixt, men ni kan lätt se att det verkligen gör en stor skillnad.

För er som bor i hyresrätt eller har ont om pengar och inte kan byta ut ett tråkigt/gammalt kakel kan jag tipsa om detta tillsammans med kakeldekor/kakelplast - det har jag använt vid flera tillfällen för att förnya med små medel. ;)

/Stina


KOMMENTARER

- Anna Skopinska

Jur mycket kostar en sån penna?

Svar: Ca 30-40kr :)
Dream House

2013-05-06 @ 08:59:13
URL: http://segamorsan.blogspot.se/

 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: