Utvändigt hörn

Igår fixade jag det utvändiga hörnet som vi har i vardagsrummet.

Vi köpte en superenkel förstärkt hörnskydd som jag sprayade vatten med en blomspruta på insidan, vilken möjliggjorde att jag kunde "limma" (trycka) fast hörnskyddet mot det utvändiga hörnet i vardagsrummet, låta det sätta sig i ca 30min och sedan spackla över det. :)

En vända med slippapper fick det bli idag och även en sista sväng med spackel på just detta hörn.

Igår fixade David med den andra dörren som vi har i vardagsrummet, så nu är den i fas med de nya väggarna.
Sedan så spacklade vi en sista gång det som behövdes (som vi sen idag slipade). ;)

Köpte även vit färg till den öppna spisen igår, en matt färg blev det.
Är lite kritiskt till att det blir snyggt med en matt färg, men får se sen helt enkelt!
Säljaren på XL-bygg rekommenderade den så hoppas att det blir bra ;)

/Stina


KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: