Ledig dag = byggdag!

Idag har vi donat inne i vardagsrummet för fulla muggar!
Jag har spacklat och åter igen spacklat...
Så har spacklat upp en burk med spackel, och det innebar att David fick åka och köpa mer spackel (denna gång en STOR burk!).
David har satt upp lite mer gipsskivor och har även fixat ett av de två fönster som finns i vardagsrummet.
Om ni kikar på fotocollaget som jag bifogar i detta inlägg så kan ni se den spruckna fönsterbrädan så som den såg ut innan och hur den nya omålade ser ut just nu.

Vi var till XL-Bygg idag och köpte lite grejer till bygget (plankor & gipsskruv).
Och sedan köpte jag en byggfog samt täckande grundfärg samt en akrylatlackfärg som de nya fönsterbrädorna ska få sig ev omgång av. ;)

Vad ska ni göra denna midsommar då?
Jag jobbar till strax efter kl 14 imån, sedan blir det mat hos svärföräldrarna.
Och på midsommardagen blir det att tillägna hela dagen åt vardagsrummet skulle jag kunna tro! ;)

/Stina


KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: