Tvättmaskin och torktumlare

Ja då har jag köpt en tvättmaskin och torktumlare som kommer att komma hem hit till oss innan slutet av denna månad.
Det fick bli en tvättmaskin från Electrolux som är klassad med energiklass: A+++
Dessutom köpte jag en torktumlare, även den från Electrolux och den är klassad med A-30%, vilket betyder att den är 30% bättre än vad en A-klassad torktumlare är.
Så relativt energisnåla maskiner fick det bli, var och tittade in dem i butiken (elgiganten för dem som är nyfikna) och jag blev mer övertygad om att det var just dem som jag skulle införskaffa.
Dessutom är det 5 års garanti på dem, plus att de båda var på REA:n (1900kr rabatt på tvättmaskinen och 2000kr rabatt på torktumlaren) - så det känns helt okej!
Trots att det är en ganska saftig utgift att införskaffa båda två vid samma tillfälle.

Men som ni kanske misstänker så har jag även gjort en del jämförelser mellan olika maskiner samt olika butiker som säljer dem.
Jag föredrar en maskin som har en ganska lång livslängd och har låga driftkostnader - så även det fick sätta ribban i min lilla undersökning.
Att dubbelkolla på prisjakt.se samt pricerunner.se är så klart alltid bra att göra, så det har jag också gjort givetvis! ;)

Men jag är helt säker på att jag kommer inte att ångra mig den dagen tvättstugan står helt färdig och jag får köra mitt första tvättprogram!

Är det löjligt att längta efter en ordentlig tvättstuga??? Haha
Jag gör det i alla fall, och på tal om tvätt - det är nog dags att ta och tvätta lite här hemma, men ack vad trist det var att inse att det är ett braaaa tag kvar innan jag kan använda mina fina nya maskiner!
Får nöja mig med att vår toppmatade tvättmaskin som vi har i dagsläget faktiskt är i vårt hus, och inte i huset bredvid oss (så var det i vårt förra boende nämligen, och då är det verkligen superkul att passa tvättider OCH springa upp/ner för sex trappor enkel väg för att få tvätten till tvättstugan....)

/Stina


KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: