Interkakel

Vi har börjat finslipa på de minsta detaljerna i badrummet. 
En ganska stor detalj var att få använda den duschhörnan som vi nu väl bestämt oss för så måste vi hitta ett annat alternativ till golv inne i duschen. 

Så i lördags besökte jag Höganäs Kalelcentrum i Gävle för att se vad de kunde erbjuda. 
Tog hem ett prov, visade David och hörde med plattsättaren idag vad han tyckte, nja för stor platta ännu en gång... 
Så besökte även Interkakel i Gävle nu när jag ändå skulle tillbaka med provexemplaret till Höganäs. 
Och japp, där hade de en modell av mosaik som jag föll för på direkten! 
Skönt! 
Så jag beställde det på direkten, ca 1-3 veckors leveranstid då det beställd från en liten fabrik i Italien - men det blir perfekt för då hinner David klart med det andra tills det har kommit. 

Så nu blir det vitt överallt i duschen, tegelläggning med både kakel på vägg och mosaik på golvet. 
Fogen blir silvergrå (ljusgrå) på golvet tror jag, får se vad vi bestämmer sen till allt det andra! 
Och den fondvägg som vi skulle ha vid duschen blir i stället vid massagebadkaret, kommer att bli kanonsnyggt! 




KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: