Trädgårdsmässa

Ibland så kan jag få en impuls av att jag bara "måste" göra något, idag fick jag en sådan och det var att jag bara lääääära åka ner till Stockholm och besöka Stockholmsmässan som höll i Trädgårdsmässan "Nordiska trädgårdar" samt "Hem&Villa utemiljö-mässan" :) 
Så jag trotsade vädret och tog min lilla bil och åkte ner dit och tog en heldag för mig själv där. ;P 

Hem-&Villa utemiljömässan var inget att hurra för tyvärr, om jag hade åkt ned för att bara gå på den mässan så hade jag blivit otroligt missnöjd! 
Men eftersom det var 1:a året som denna mässa gick av stapeln så fick man komma in "gratis" om ma. Hade betalt in sig till "Nordiska Trädgårdar"-mässan (och vice versa). 
Så okej, det fick väl vara så som det var med den mässan.. 

Däremot så var "Nordiska Trädgårdar" lätt värt pengarna (150kr)! 
Den mässan var enormt stor, så pass stor att jag hade det svårt att få en bra struktur för hur jag skulle bete mig för att hinna titta på alla montrar. 

Det var fullspäckade scheman för samtliga scener, och jag hade velat höra på flera intressanta föreläsningar - men pga vädret så tog det ca 3h att åka ned i stället för 2h (så då tog jag en "paus" med en liten avstickare hos en av mina favoritbutiker Fullerö Trädgårdshandel).
Men hur som helst så hann jag åtminstone höra en mycket intressant föreläsning om hur man får till perfekta perenner! :) 
Så nu har jag lite tips och knep i bakfickan som jag ska försöka komma ihåg den dagen jag ska ta tag i vår perenner här hemma hos oss! ;)

Det fanns också så klart massvis av växter till bra mässpriser, jag köpte dock inte med mig något i växtväg (man ska ju orka bära med sig allt till bilen sen också), men 3st par rensarhandskar från "Garden Girl" fick exempelvis följa med mig hem i alla fall. ;) 

Många olika trädgårdstidningar fanns på plats och erbjöd många olika nummer till fina mässpriser också. 
Men jag köpte inga lösa nummer, men däremot så ska jag få hem 4 nummer av tidningen "Drömhem & Trädgård" här framöver, trevligt tycker jag ;) 

En lång dag med mycket intryck blev det, roligt! 
Det lutar mot att åka ner igen nästa år också, det vore kul i alla fall :) 





Inspirerande utställningar!


KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: