Smoothie

Jag älskar smoothies, de går inte att motstå dem! 
Jag brukar göra lite olika typer av smoothies beroende på vad jag har för frukter och bär hemma. 
Denna gjorde jag i morse; 

Hallon- & Mangosmoothie
(Blir ca 5dl färdig smoothie)

* 2dl hallon (frysta från svärmors trädgård)
* 2dl mangobitar (frysta)
* 1dl vaniljyoghurt 
* 0,5dl exotiskafrukter juice 
* 1tsk vaniljsocker 
* 1msk strösocker (inget måste!!!)
* 1 skvätt citronsaft (beroende på hur mycket syra du vill ha, jag vill ha mycket!) 

1. Häv i frukten/bären i en mixerbägare, om den är djupfryst kan du med fördel tina upp dem lite snabbt i micron så går det snabbare att få en fin konsistens. 
2. Häll i resterande ingredienserna (juice, yoghurt, citronsaft, vaniljsocker och strösocker) 
3. Mixa på full effekt! 
4. Häll upp i ett stooort glas och avnjut den gärna med ett sugrör eller två! ;) 



KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: