Måla lister

Igår fogade jag alla lister och foder som var kvar att fogas innan målning. 

Jag var även iväg och köpte ny färg också, för när jag kom på att vi inte skulle måla taket också så kändes det fel att måla med den färgen som jag tidigare hade köpt! 
Så jag köpte en annan färg som var i samma kulör som det färdigmålade taket, och i glansgrad 40. :) 
Den färgen som jag redan hade köpt målade jag endast på själva slitageytan på fönsterbrädan - hett tips eftersom det tål mer vattenspill än annars (vilket det lätt kan bli om man har blommor på fönsterbrädan). 

Sedan maskerade jag noggrant ALLT, vill ju inte ha färg på fel ställe! ;) 

Och därefter så målade jag samtliga lister, dörr- och fönsterfoder. :) 
David kom och hjälpte till lite med det sista på vissa delar av listerna på slutet där jag inte riktigt nådde (vill inte sträcka mig allt för mycket och riskera att falla med min gravidmage!).  



Före! 



Efter!

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: