Juni

Helt plötsligt så har sommaren kommit på riktigt!
 
Det går segt ute i badrumsbygget, men jag har ingen ork till att hjälpa till och det är antagligen det bästa eftersom jag inte bör andas in byggdamm och överanstränga min kropp.
Så David poar på där ute själv när lusten faller sig på, det är mer lockande att chilla än att bygga just nu - men jag hoppas att han ska hitta bygglädjen snart igen. :)
 
Igår rensade han ut allt onödigt bråte som legat inne i badrummet, och kikat lite över hur han senare ska gå tillväga för att komma vidare med bygget.
 
Idag ska han köpa sig en tigersåg för tanken är att halva väggarna ska bort först, så att golvspånskivorna kan komma på plats och sedan kunna riva resten av väggarna och därefter taket.
Taket är isolerat med sågspån, så för att underlätta städningen av det så vill vi gärna ha golvet på plats först som ni kanske förstår, hehe, så därav att han tänker lägga upp bygget på detta vis.
 
Snart är i alla fall hela badrumsgolvet reglat enligt standard för badrum/våtutrymmen med CC 30.
Det ska dessutom upp extra förstärkning mellan vissa reglar (kortlingar) för att vi med säkerhet ska kunna ha ex. vårt stora badkar fyllt med både vatten och människor utan problem framöver. ;) 
 
 

KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: