Klinker, dag 1

Idag har vi påbörjat projektet med att lägga klinker! 

Först behövde vi montera ihop min klinker/kakelsåg som jag köpt, bara det tog en halvtimma då det var den absolut sämsta beskrivningen som man kan tänka sig tillhörde denna maskin nämligen..... 

Sedan gick vi in till tvättstugan, mätte och beräknade hur stora våra "egengjorda" mosaikbitar får vara. 
Vi kom fram till att mosaikbitarna skulle få vara 4,7x4,7cm. 
Så då var det bara att såga för fulla muggar, för vi kommer att behöva 144st bitar totalt (två klinkerplattor gick åt till detta ändamål, de är 30x60cm). ;) 

Efter att alla våra mosaikbitar var tillskurna och vi skulle sätta igång med att ha ut fix kring brunnarna så upptäckte vi att vi inte hade något fix hemma ?! 
Va tusan? 
Det ska jag ju ha köpt i samma veva som jag köpte klinkerfogen, men på något vänster så måste jag väl ha glömt bort det... 
Inte nog med att vi behövde åka iväg till Gävle och köpa fix - då upptäcker vi att K-Rauta har stängt tidigare för att det är Trettondagsafton idag... 
Suck! 
Aja, vi får hänga på deras lås imån så vi kan bli klar med golvet imån! :P 

Men David la då ut några av mosaikbitarna för att få en "hum" om hur det kommer att bli kring en av brunnarna - och än så länge är vi toknöjd! 
Så fortsättning följer... ;)




KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: