Telefonbänk

Jag har ett litet projekt som jag snart är klar med. 
Hade inte tänkt dela med mig om projektet förrän jag var helt klar men eftersom jag kanske inte blir det förrän i helgen så kan jag inte låta bli att dela med mig. ;) 

I sensomras när jag var på en auktion här i Kungsgården så köpte jag en gammal telefonbänk i rokoko-stil. 
Den har fått stå i hallen under vintern och jag har bara längtat efter våren så att jag kunde ta tag i att renovera den! 

* Först så tog jag bort all möbelspik och häftstiftsnitar som höll fast det gamla tyget på plats, detta var inte så "bara" må jag säga! 
Haha, höll på i ca 5h totalt med att få bort allt det. 
* Sedan slipade jag hela möbeln, så att den inte hade några vassa kanter och mattade ner hela möbeln så att färgen kan fästa sig bättre. 
* Därefter så spray-målade David möbeln i två omgångar, med en blank svart sprayfärg. :) 

Jag har köpt en ny knopp från Anna & Lotta i Kungsgården som telefonbänken ska få prydas med. 
Sedan har jag köpt nytt möbeltyg från Ohlssons tyger idag, så nu återstår det bara lite tid och ork från min sida och sedan är telefonbänken helt klar! ;) 


Före...








Klar för att lackas!

Fortsättning följer...



KOMMENTARER

- Anonym

Hur många burkar färg gick det åt? Använde ni primer eller sprayade ni direkt på?

Svar: Hej, minns inte - kanske två? :)
Dream Home

2017-03-22 @ 07:41:06

 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: