Längtan

Har en enormt stor längtan efter att ha det lite mer fixat och hemtrevligt här hemma.
Snart bör vårt fina matsalsbord levereras tycker jag, men sen är ju frågan - vilka stolar ska vi köpa till?!

Vill ha klart tvättstugan och badrummet så det är trevligt att tvätta och duscha.
Just nu vill man varken göra det ena eller det andra egentligen...

Längtar också tills vi väl ska ta hand om vårt slitna kök.
Jag satt i köket i morse och mådde så bra över att solen ville titta fram, men när solen kikar in så syns även alla skavanker ännu mer.
En liten snabbrust står på schemat där inom en ganska snar framtid tror jag att det kommer att bli!

Att få byta golvet i hallen och ha golvvärme är också något som jag längtar efter.
Slippa strosa omkring här hemma i tofflor för att man är livrädd för att "nudda" golven för att de är så kalla.

Bergvärmen får också vara installerad, redan helst igår!
Att slippa vara smått orolig över hur dyr elräkningen kommer att vara den kommande månaden och att faktiskt ha en jämn temperatur i hela huset vore väl inte så tokigt?...

Sommaren och dess solstrålar längtar vi också efter.
Värmen och fågelsången, samt att få ta tag i vårt hus yttre.
En omgång med färgburken skall det allt få innan vi är färdiga!

Vad längtar du efter?...

Men just nu, så längtar jag nog mest av allt att få lägga mig ner i vår sköna säng och få mysa tillsammans med min fina sambo - så natti natti med er alla! :)

/Stina


KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: