Klinker

Vi är inne på att ha ett grått golv inne i tvättstugan.
Och försöka få till en sådan där grå som inte syns att den är smutsig även om den skulle vara det.
Så en mellangrå klinker-platta är vi ute efter.
Det finns hur många olika nyanser av grått, och vissa är mer tilltalande än andra.
Hur som helst så kommer kvm-priset att vara det avgörande i detta fall.
Dessutom vill vi ha ganska stora plattor, så det kan också bli en deal-breaker.

Byggmax har bra priser på sitt klinker.
Så det lutar åt att åka till dem och kika på de olika nyanserna som de har att erbjuda.
Och när jag läser på om klinker så får jag det intrycket av att deras klinker fungerar alldeles utmärkt i en tvättstuga/groventré.

Här kan ni hitta Byggmax urval av klinker;
http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/badrum-wc-bastu/kakel-klinker/klinker

Vilken av dessa gråa tycker ni är snyggast?
Jag måste erkänna att de mörkaste samt de mellanmörka är väldigt lik varandra på dessa foton, men det kanske skiljer sig när man ser på dem i verkligheten? :P

/Stina


KOMMENTARER

- Hanna Sohlborg

Tycker nummer 3 var snyggast ja, den verkar inte vara lika "kall" grå som nummer 4. :) Sådär lagom grått är så himla snyggt, jag gillar inte när det blir för mörkt.

Svar: Aaah, jag förstår hur du menar! Efter lite efterforskning av hur golven på gymmet är så lutar det åt nr. 3 eller nr. 4 - men ska se hur de ser ut IRL innan vi bestämmer oss så klart :)
Dream House

2013-03-15 @ 20:39:28

 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: