Ångstation

Något som skulle sitta fint i en ny tvättstuga vore ju en schysst ångstation.
Vi har ett bra strykjärn här hemma nu som duger gott och väl...
Men den dagen den ger upp så ska jag unna mig en fin "liten" ångstation!

Jag längtar tillbaka till sysalen från gymnasiet när jag kikade in Tretti.se's utbud av ångstationer (som de dessutom har kampanj på just nu).
Att stå och pressa plaggen som jag sydde var något alldeles speciellt, och att stryka med en bra maskin gör det hela mycket roligare.

Idag använder jag inte strykjärnet här hemma mer än vad jag absolut måste.
David använder det nästan dagligen till alla hans skjortor dock.
Jag tycker att vår strykbräda är alldeles för klen och snäppet för litet.
Så en ny strykbräda ska det i alla fall bli i den nya tvättstugan!

/Stina


KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: