Flytspackla golv

Alltid är det någon gång som är den första gången som man gör något. 
Idag var en sådan dag, första gången som vi skulle flytspackla! 

Tack och lov så hade vi ett helt gäng med nära och kära som ställde upp med tid och energi för att vi snabbt och systematiskt skulle kunna fylla vårt ca 13kvm stora tvättstuga med 30mm flytspackel. 

Så Davids pappa, farmor och hennes särbo, min syster Wilma och våra kompisar Johan och Jocke var här. 
Alla med varsin uppgift; fylla på med rätt mängd vatten, blanda till flytspackel, knäcka säckar som skulle blandas, tidtagning för alla blandade hinkar då de skulle blandas om igen, springa med hinkar till David som sist (men inte minst) hällde ut flytspacklet på golvet. :) 

Tyvärr så kunde inte jag och min syster vara med hela tiden då jag skulle åka och jobba en sväng och då även skjutsade hem systern som bor i Gävle (ca 30min bilfärd hemifrån oss).
Men ett stort TACK till alla som varit här hemma och hjälpt oss idag, kanonbra! 

Just nu i skrivande stund så håller Johan och David på med att "skrapa" fram det sista av två fall kring de avloppsbrunnar som finns inne i tvättstugan. 
De kom in i sista minut för att kunna få till fallet, för spacklet får ju inte hinna brinna allt för mycket för då får man inte fram något fall. ;) 

Eftersom det är en tvättstuga, och inte något krav på varken brunnar eller fall på golv så valde vi att ändå ha två brunnar. 
En där vår bergvärmepump kommer att stå och en där vår blandare till tvättstället kommer att sitta. :) 
Och sedan har vi arbetat på så sätt att vi har lokala fall där brunnarna är. :) 

Nu ska golvet få brinna klart, det tar ca 1-5 dagar beroende på tjocklek och temperatur i rummet. 
Så vi kör med det säkra före det osäkra, dvs att vi kommer att lägga klinker nästa helg! :)

/Stina 





KOMMENTARER


 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: